STUDIEOVERSIKT
Temaer i utdannelsen
TRINN 1
Tema 1
Kunsten å lytte
Å være helt til stede med en klient, å lytte uten å blande inn egne synspunkter og meninger - det er en helt spesiell ferdighet.
Tema 2
Kunsten å stille spørsmål
Det rette spørsmålet til rett tid kan åpne opp en helt ny verden. Noen spørsmål føles naturlig å stille og andre tilnærminger kan læres.
Tema 3
Kunsten å sette i perspektiv
Perspektivet vi ser livets hendelser i gjør all verdens forskjell. Er glasset halvfullt eller halvtomt?
TRINN 2

Tema 1
Sannhet, retning og valg
Når vi sier eller gjør det som er sant for oss føles det godt. Du lærer hvordan du kan stå stødig i dine valg og jobbe med mål og prioriteringer.
Tema 2
Selvtillit, selvfølelse og selvrespekt
Du lærer om forskjellen på selvtillit og selvfølelse, og hvordan de henger sammen.
Selvrespekt er grunnleggende i din relasjon til deg selv og til andre.
Tema 3
Lede endring
Å oppdage og vedkjenne seg gamle mønstre som ikke er tjenlige er første skritt mot endring. Vi jobber med motstand og transformasjon.
For å bearbeide motstand jobber vi gjennom prosesscoaching der vi oppmuntrer klienten til å lytte til kroppen og følelsene for å få med hele mennesket på veien videre.
TRINN 3
Tema 1
Identitet og selvbilde
Identitet handler om den du er, den du og andre ser deg som. Å være trygg på seg selv og den du er har betydning for selvfølelsen i møte med deg selv og andre.

Tema 2
Sorg og tilgivelse
Det er mange former for sorg i livet, fra det å miste jobben til tapt helse eller dødsfall i nær familie. Å finne balansen mellom sorgrommet og livsrommet blir viktig.
En del av sorgarbeid er å kunne tilgi.
Du lærer å lede sorgprosesser og øvelser for tilgivelse.
Tema 3
Verdi og mening
Når vi lever og jobber i samsvar med våre innerste verdier, det som betyr mest for oss, vil vi i større grad oppleve indre trygghet, ro og lykke. Her ligger også kilden til hva som motiverer oss til å ulike handlinger.
TRINN 4
Tema 1
Lede grupper - individ og fellesskap
Hvordan gå fra JEG til VI? Du lærer hvordan kan lede grupper, om din rolle som fasilitator og om gruppestrukturer.
Tema 2
Etikk og samfunn
Du lærer om roller, etikk, taushetsplikt og profesjonelle relasjoner.
Tema 3
Konflikthåndtering
Konflikter kan være utfordrende og vanskelige å håndtere. Samtidig er det å stå i konflikt en kilde til vekst og utvikling.
Du lærer ulike modeller for konflikthåndtering.
Tema 4
Implementering, markedsføring og drift
Du får helhetlig forståelse av hva det vil si å jobbe som coach, hvordan du kan starte din egen virksomhet og måter du kan markedsføre deg på.